kaloritips .

Nu har jag ätit fyra bitar godis. Det var JÄTTEGOTT och jag längtar tills ikväll då jag ska äta godis :D SJÄLVKLART ska jag inte överstiga 1200kcal!

Jag ska strax gå ut och ta en promenad... gå ganska långt hade jag tänkt och förbränna lite gottigt! :) Sedan ska jag gå till ICA och handla lite NYTTIGT (plus mitt kvällsgodis).
Eftersom jag ska äta pizza till middag ikväll och sedan äta godis, kommer det gå på en himla massa hundra upp emot tusen kalorier. Jag ska därför (förutom att motionera) Äta så lite kalorier som möjligt i veckan för att kunna unna mig detta ikväll. Jag ska ju äta 1200kcal om dagen +- lite men det viktigaste är att veckans kalorier inte överstiger 8400kcal!


Därför ska jag äta som jag vill idag, frukosten blev sen så lunchen uteblir, och bra imorgon och resten av dagarna! :D

FLUMMIGT; MEN HOPPAS NI FÖRSTÅR :P



Ett väldigt bra tips för att enkelt hålla koll på kalorierna är att:
  • Dela upp varje måltid i ett bestämt antal kalorier. Ex. Jag kan äta 300 kcal till frukost, lunch och middag och sedan ha 300kcal till övrigt.  

  • För att slippa räkna kalorierna kan man dela upp dem i portionspåsar. Köper man ex. ett 500g paket med pyttipanna så kan man dela upp det i 200 kaloripåsar. Så vet man att varje gång man tar en sådan portion så är det 200 kcal.

  • Det är vad jag ska göra nu på ICA. Jag ska köpa massa linfrön, solrosfrön, tranbär och sånt och sedan när jag kommer hem ska jag dela in det i typ 200 kcal-påsar så att jag på morgonen har en färdig mix som jag kan hälla i en skål med vaniljyoghurt eller så. Då vet jag att min frukost inte överstiger 300 kcal. :D

Hoppas ni är med på vad jag menar, för det är verkligen en superbra grej att göra när man väl tagit sig tid att göra det! :D
Puss & Kram
V

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: Tack vad snäll du är! Satsar på att se ut så igen :)

Vad fin blogg du har, men det är lite svårt att läsa. Lite grötigt med blommor bakom texten. Hoppas du inte tar illa upp :) Kram

2011-10-14 @ 17:12:52
URL: http://wannathinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0