frukost .

Idag ska jag äta en stor frukost. Det ska bli en skål vaniljyoghurt med tranbär, torkade plommon & nyttig müsli.
Sedan vill jag också tipsa om tonfisksallad. Det är riktigt underskattat och jag har tidigare trott att jag inte tyckt om det, men min moster gjorde gudomliga sallader när vi var hos henne i Turkiet och hälsade på.
I min tonfisksallad har jag:

2 små röda paprikor
1 gul paprika
2 rödlökar
2/3 gurka
2 burkar 140g tonfisk
ca 7st körsbärs/plommontomater
1/2 salladshuvud
1 paket apetina fetaost 10% (90kcal/100g)
Saft från en citron
Äppelcidervinäger
Virginsolja


Detta blir en stoor skål sallad och räcker till 4 stora portioner (stora för min pojkvän t.o.m). Man kan även ha i ägg om man vill. supergott & kalorisnålt!
V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0