jag som bara ville ha lite frisk luft .

Det luktar ångest i vår lilla etta till lägenhet. Gårdagens glas står på bordet med slattar i olika färger, lukter och smaker. Bara tanken på att bära ut glasen i köket och tömma dem på dess innehåll framkallar kväljningar och ännu mer illamående.

... Jag gör något som jag är bra på - skjuter upp problemet och beger mig ut i den friska luften istället. Trodde jag. Ute är det varmt, kvavt och det till och med luktar sommarhetta. Så jag placerade mig på en parkbänk på vår innegård och hoppades på lite fräknar.

Nu är det dags att fortsätta min färd i den kvava sommarvärmen mot affären och köpa någonting för de sex enkronor jag hittade hemma. Jag som bara ville ha lite frisk luft att bota min bakfylla med.
V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0