allt började med en halvfail .

Hej igen mina typ 3 besökare!
Jag kan ju erkänna att min frukost inte var den minsta jag ätit... och den nyttigaste men det är sötsakerna som är den största boven ;). Igår efter jobbet var jag bara hemma och hade grillkväll med min familj, pojkvän, kusin och hans kompis som var här på besök från Värmland. Det var jättemysigt och när de skulle ut bänkade jag och min pojkvän A oss i soffan och såg på några avsnitt Pretty Little Liars... me loove! Men jag blir lite skraj utav det måste jag erkänna!


Igår åt jag följande:
Frukost:  en kopp te med 2cl mjölk  12 kcal
Lunch: te med mjölk, 2 Knäckebröd m minikeso & 1 avokado 347 kcal
Mellis: en knäckemacka med lättkeso  73 kcal, Cola light 1 kcal
Middag:  1 potatis, kotlett/karrè, kyckling, bearnaisesås, tomat, fetaost, ½ majskolv m smör och salt, 841 kcal
Övrigt:  5 riesen choklad.... 202 kcal
TOTALT: 1482 kcal aouch !

Vad gäller träningen denna dag var det inte så mycket mer än vardagsmotionen jag fick på jobbet (alltså inte mycket alls)! :/ Men vet ni vad? Jag är ändå relativt nöjd! Om det inte vore för riesen så hade det varit okej... endast riesen och potatisen som var kolhydrater, det andra var ju enl GI-metoden! Och sen så hade jag inte försökt bli nyttig och startat en blogg jag kunde skämmas lite på, så hade jag antagligen tryckt i mig en och annan Ben and Jerrys glass och lite annat gottigt. Jag har ju också (kanske kan säga haft nu?) en tendens att äta godis/gottigt bara för att det finns och inte för att jag är sugen eller vill unna mig något. Så bra jobbat V, det är iafl ett liitet framsteg!

Imorse vägde jag mig inte, jag började kl 6 och är världens tidsoptimist, så jag gjorde mig klar på 5min innan A körde mig till jobbet. Något jag tror att jag har dragit slutsatsen att är när man väger sig efter bara ca 3-4h sömn, väger man typ 1kg mer.. Kan det stämma?
Nu ska jag sätta mig i solen och dricka lite vatten(!) efter en helt sjukt stressig och springig dag på jobbet!
talk to you later

V

Kommentarer
Postat av: BlueBone

Jaha :) haha :) så kan det bli

2011-07-16 @ 13:04:37
URL: http://bluebone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0