dag 1 på abc-dieten .

Goood morgon god morgon!

Min morgonvikt idag var 57.2kg (efter gårdagens megafrossa) och idag är det första dagen på ABC-dieten, förhoppningsvis klarar jag mig alla 50 dagarna utan att faila.
Som tur är så går det att byta plats på dagarna (enstaka gånger) vilket underlättar om jag håller på att faila.
Idag får jag äta 500 kcal och det ska nog gå utan problem. Jag är på jobbet fullt av glass, godis, våfflor och drickor så det är liite jobbigt! Jag kan som tur är dricka vatten, cola light, zero, kaffe och te i mängder. Alla de sistnämnda innehåller koffein som i stora doser dämpar aptiten. Senare vid halv fem ska jag köpa en portion thaimat och äta så blir det kombinerat lunch och middag. Det är bara idag jag ska hoppa över måltider för att försöka vänja mig lite vid att inte äta så mycket.
Att hoppa över måltider är INTE ALLS BRA för att kroppen ställer in sig på svält, det är då bättre att ta något litet som tex. 1 wasa delikatess knäckebröd (30 kcal), 1dl hallon (27 kcal) eller en stekt äggvita (17 kcal).
Thaimaten jag ska äta idag heter Pad Nammanhoj med kyckling och det är wokad paprika, broccoli, morot, champinjoner, vitkål, blomkål och lök i ostronsås. Jag tycker tyvärr inte om varma grönsaker så jag brukar beställa utan med bara broccoli, champinjoner och lök. Ett tips när man köper thaimat är att beställa utan glutamat som är en slags sockerersättare. Det är extra bra att få bort det nu när man ska försöka vänja sig av med socker. Maten smakar inte annorlunda utan glutamaten, så bort med den! :)
Och nu lite thinspiration med Miranda Kerr för att hålla motivationen uppe!
Vi hörs snart igen
V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0