mirakeldrycken celsius .

Jag tänkte lägga in ett litet tips om drycken Celsius. De flesta av er känner antagligen till den, men kanske inte vet hur den fungerar.
Celsius förbränner kalorier och ger en varaktig energistimulans.
Det har gjorts fem vetenskapliga studier om drycken som bevisar detta.
  • Höger ämnesomsättningen med 12% under en period på 3-4h. Detta gör att den förbränner i genomsnit 100 kcal bara genom den ökade ämnesomsättningen.

  • Fungerar som en prestationshöjare.

  • Under 2008 gjordes en tio veckor lång studie, vars syfte var att mäta effekten av Celsius i samband med träning. Resultatet visade att Celciusgruppen fick 32% bättre uthållighet, 50 % mer muskelmassa, 62% bättre kondition än placebogruppen. Celsiusgruppen förbrände dessutom 93% mer fett jämfört med placebogruppen.

  • Celsius innehåller bara naturliga ingridienser och är fri från konstgjord färg, smakämnen och konserveringsmedel.

  • Innehåller varken socker, kolhydrater eller fruktos. Så insulinkurvan förblir intakt då Sukralos används som sötningsmedel. 

  • Innehåller en "perfekt" blandning Metaplus för att kunna höja metabolismen på bästa sätt med naturliga ingridienser.

  • Finns i 7 smaker, fem kolsyrade och två utan kolsyra.
    Med kolsyra: Cola, Citron-lime, Apelsin och Vilda bär
    Utan kolsyra: Persika Mango och Jordgubb Kiwi
  • Alla B-vitaminer i drycken hjälper kroppens ämnesomsättning och energiproduktion. Vitaminerna hjälper dessutom till att förhindra upplevelsen av en krasch i din energi när koffeinet går ur kroppen efter 3-4 timmar.

  • C-vitamin hjälper kroppen att bygga upp immunförsvaret

  • Koffeinet, Guaranan och Taurinet verkar uppiggande och prestationshöjande och höjer metabolismen med sin termogeniska effekt i kroppen.

  • Det gröna teét har bra effekt på ämnesomsättningen och goda egenskaper för hälsan eftersom det är en antioxidant som är effektiv mot hjärt och kärlsjukdomar.

  • Ingefäran är bra för matsmältningen och innehåller antioxidanter.

  • Jag har köpt mina Celsius på ICA Kvantum Munkebäck där de kostar 23kr/st.

 

Ingredienser

Portion 355 ml

 

 

 

Energi

42kJ / kcal

 

C-vitamin

60 mg

100%*

B2- Riboflavin

1,7 mg

106%*

B3- Niacin

20 mg

110%*

B5- Pantotensyra

10 mg

66%*

B6- Pyridoxin

2 mg

143%*

B7- Biotin

300 μg

100%*

B12- Kobalamin

6 μg

300%*

Kalcium

50 mg

8%*

Krom (kelet)

50 mg

**

Natrium

6 mg

**

MetaPlus™

 

1810 mg

Taurin

 

**

Guaranaextrakt

 

**

Grönt te extrakt Standardiserad EGCG till 10%

 

**

Koffein

 

**

Glukuronolakton

 

**

Ingefärsextrakt

 

**

Någonting för alla helt enkelt!
V


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ah! Den måste jag ta och leta efter lät nästan för bra för att vara sant och även om jag hört om den tidigare trodde jag mest att det var mumbojumbo^^



Nej jag träffar ingen på det sättet just nu och jag vill nog vänta ett tag med det också. Tills maten fungerar bättre i alla fall... Jag orkar som inte med någon som försöker "mamma" mig, hindrar mig från att spy, försöker få mig att äta mer eller oroar sig. Vänner kan man som hålla mer på distans men... Nej. Jag vill vara själv just nu.



Precis, du får påminna dig om dina kunskaper och vänta på att nedgången ska börja! Och tänk även på att en ny våg kan göra en hel del skillnad :)

2011-09-07 @ 14:35:28
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: candie de oliveira

Vill du ha spotify men ej betala för de ? Jag har ett tips som då kanske skulle vara intressant för dig på min blogg! där finns en invite :)



Kram

2011-09-07 @ 15:00:46
URL: http://eyecandie.blogg.se/
Postat av: Isa

Oj! Härligt att du hittat någon och skönt att han inte lägger sig i ditt kaloriräknande :)Får jag fråga ungefär hur mycket du försöker äta varje dag? Alltid lika roligt att jämföra sina matrutiner med andras^^



N var varken eller, vi dejta i några månader bara. Anledningen till att det resulterade i ett milalångt inlägg är att jag sitter utråkad i hemstaden :P

2011-09-07 @ 15:56:20
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Isa

Haha rätt åt honom! Och härligt att du kunde äta och STOPPA efteråt. Det brukar vara lättare sagt än gjort... 1000kcal låter som en väldigt vettig mängd, då kan man även få plats med sådant man gillar och ändå gå ned i vikt! :)



Just nu hetsäter jag så pass ofta att jag aldrig hinner få igång min aptit ordentligt under de hets-fria dagarna. Annars har min kalorimängd ständigt varierat och jag bestämmer oftast på morgon vad jag ska äta ungefär.



Du får ta upp hur mycket plats du vill, dina kommentarer är uppskattade :) och jag säger det samma. Det är så skönt att ha bloggen så att man kan komma i kontakt med "likasinnade". Att prata av sig behövs verkligen ibland och ingen av mina vanliga vänner är bantare eller ätstörda. :/

2011-09-07 @ 16:15:20
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Isa

Då gissar jag att du aldrig spottar eller spyr? Om jag skulle haft en tillåter allt dag gissar jag att jag skulle ätit från morgon till kväll. Det tar aldrig stopp... Vet du hur många kcal du får i dig under den dagen eller har du fritt från räknande då också?



Har din vän anorexi/ortorexi eller något i den stilen? Jag kan också bli avundsjuk på personer som ständigt har koll och kontroll, även om det är lite jobbigt att erkänna. "Varför kan hon och varför är hon så duktig men inte jag?" Typ. Att jag hetsäter är jag inte direkt stolt över och det är så hemskt att tappa kontrollen. Så jag kan verkligen förstå dig. Vad säger hon om att du bantar? Eller är hon "pro"?

2011-09-07 @ 16:55:38
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0